Gładka, błyszcząca farba zaczyna się od czystego, gładkiego podkładu. Samo mycie nie jest w stanie usunąć wszystkich osadzonych zanieczyszczeń, które mogą czaić się na wielu powierzchniach Twojego pojazdu. Zanim wyrzucisz swoje środki polerskie, upewnij się, że powierzchnia jest całkowicie czysta przy użyciu zmywacza do zanieczyszczeń metalicznych lub chemicznego środka czyszczącego. Te unikalne produkty są łatwe w użyciu, oferują szybkie rezultaty i pozostawiają Twój pojazd wolny od zanieczyszczeń i gotowy do następnego kroku!

Niezależnie od tego, czy masz do czynienia z pyłem hamulcowym, pyłem kolejowym, opadami przemysłowymi, smołą, bogatymi w minerały plamami wodnymi, czy też dowolną liczbą innych trudnych do usunięcia zanieczyszczeń, do dyspozycji masz odpowiedni środek chemiczny! Te innowacyjne formuły sprawiają, że przygotowanie pojazdu do polerowania jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dostępne w sprayach, żelach i płynach, bez względu na to, na jakiej powierzchni pracujesz - od lakieru do szkła - proces dekontaminacji jest łatwy, gdy jesteś wyposażony w odpowiednie narzędzia!

W przypadku naprawdę silnych zanieczyszczeń metalicznych spróbuj BLACKFIRE Iron Remover. Jest on zbalansowany pod względem pH i w 100% wolny od kwasów, dzięki czemu można go używać na każdej powierzchni zewnętrznej z pewnością. Wystarczy rozpylić ten silny środek bezpośrednio na każdą powierzchnię zewnętrzną i odczekać kilka minut, aż stanie się czerwony, ponieważ rozpuszcza cząsteczki żelaza, pozostawiając farbę błyszczącą, gładką i jasną. Następnie umyj swój pojazd jak zwykle, a następnie nałóż warstwę swojego ulubionego wosku lub uszczelniacza. Lakier twojego pojazdu będzie wyglądał na bardziej błyszczący niż kiedykolwiek!

Po co ci środek do czyszczenia felg?

Po pierwsze, musisz ocenić, jak brudne są twoje koła. Będzie to zależało od tego, kiedy ostatnio myłeś swój samochód, do czego go używasz i o jakiej porze roku go myjesz. Przy czyszczeniu felg powinieneś mieć swój własny, dedykowany zespół narzędzi, w tym wiadro do mycia, Myjkę,  szczotkę oraz ręczniki do suszenia z mikrofibry. Szczotki do detali są świetne na kółkach, zwłaszcza tych bardziej skomplikowanych. Pomagają dotrzeć do takich miejsc jak grzbiety szprych i za zaciskami hamulcowymi. Ułatwiają mieszanie się brudu z koła, a jednocześnie są delikatne dla jego wykończenia.

Wybierając środek do czyszczenia kół, musisz ocenić poziom zabrudzenia swoich kół, będziesz musiał również wziąć pod uwagę wykończenie swoich kół. Przyjrzyjmy się kilku różnym rodzajom wykończenia kół:

Koła farbowane i lakierowane powinny być regularnie myte w dobrej jakości (najlepiej z możliwością usuwania zanieczyszczeń metalicznych). W przypadku stosowania myjni na bazie chemicznej, z czasem lakier zacznie się złuszczać. Ponownie, podobnie jak lakier, farba i koła lakierowane powinny być chronione w podobny sposób. Po dobrym myciu należy chronić koła za pomocą dobrego wosku do kół lub uszczelniacza. Przed uszczelnieniem należy upewnić się, że powierzchnia koła jest gładka. Jeśli nie czuje się gładka w dotyku, to nadal zawiera zanieczyszczenia. Do zebrania pozostałych, osadzonych zanieczyszczeń należy użyć glinianego pręta, a następnie uszczelnić. Pomoże to uszczelniaczowi lub woskowi prawidłowo połączyć się z powierzchnią koła. Koła malowane proszkowo mogą być również myte w ten sposób. Wykończenie jest stosowane przy użyciu suchego proszku, który jest utwardzany ciepłem, ale mimo, że są twardsze niż farba, są one lakierowane w ten sam sposób.

Diamentowe tarcze są po prostu skomplikowane. Najpierw są malowane na żądany kolor, następnie utwardzane termicznie (podobnie jak w przypadku lakierowania), a następnie obrabiane na tokarce CNC, aby nadać im kształt cięcia diamentowego. Następnie są one wykańczane lakierem akrylowym. Jeśli lakier ulegnie uszkodzeniu, należy usunąć całą warstwę i poddać ją ponownej obróbce. Można to zrobić tylko tyle razy, że za każdym razem usuwa się większą część tarczy. Więc, w zasadzie, najlepiej jest trzymać je w dobrym pseudonimie. Powinny być czyszczone łagodnym szamponem. Nie należy używać środków do czyszczenia kół na bazie kwasów lub zasad - pozwoli to uniknąć przebarwień koła. Diamentowe tarcze tnące mają również zazwyczaj dość ostre krawędzie, dlatego najlepiej jest używać dmuchawy powietrznej (jeśli ją posiadasz), a nie ściereczek. Po oczyszczeniu felgi należy użyć dobrego wosku lub uszczelniacza polimerowego do jej ochrony.

Felgi dzielone składają się z wielu części, zazwyczaj dwóch lub trzech, które są skręcane śrubami. Zazwyczaj są lakierowane, ale w zależności od części, wszystkie mogą być wykończone inaczej. Zazwyczaj są one dzielone, jeśli są przykręcone śrubami do czoła lub do tylnej części koła. Należy postępować tak samo jak w przypadku felg ciętych diamentem. Nie należy używać uszczelniaczy ceramicznych. Chroń felgi za pomocą wysokiej jakości wosku do felg, takiego jak Auto Finesse Mint Rims.

Anodowane koła są nieco bardziej skomplikowane. Powstaje reakcja elektrochemiczna, która powoduje utlenianie powierzchni koła w celu uzyskania jego grubości i ochrony. Wykończenie nie jest dodawane, lecz tworzone jest przy użyciu rzeczywistego koła. Felgi anodowane są na ogół bardzo wytrzymałe i odporne na korozję, jednak nadal wymagają mycia. Nie muszą tylko przechodzić przez to samo woskowanie i uszczelnianie, co powyższe wykończenia.

Koła chromowe mają wysoki połysk, więc są trudniejsze w pielęgnacji. Ważne jest, aby nie stosować żadnych środków myjących na bazie zasad, ponieważ spowodują one zabrudzenie metalu. Tak, plamy można usunąć przy dalszym polerowaniu, ale lepiej zapobiegać niż leczyć i to wszystko. Wystarczy użyć łagodnego szamponu do ich prania i upewnić się, że są regularnie prane i suszone na powietrzu. Aby uniknąć plam z wody, warto również użyć dejonizującego filtra wody.

Tak czy inaczej, teraz, kiedy tak bardzo starasz się oczyścić swoje koła, nie zapomnij o oponach!