Z LA do Yellowstone w 10 dni, 4 dorosłych miało czas życia w 26 metrowym kamperze wynajętym od Cruise America. Dość oszczędne wakacje, zapłaciliśmy połowę ceny za kamper jednokierunkowy z Los Angeles, rozbił się na niezwykle rozsądnych kempingach Parku Narodowego, zjadł wiele posiłków przygotowanych w naszej malutkiej kuchni kampera i podzielił się kosztem 4 drogi. A my mieliśmy piłkę.

Tak więc, oto obchód naszej odyseji z oponami w tych zachodnich Stanach Zjednoczonych: Kalifornia, Nevada, Idaho, i Montana.

Do LA przylecieliśmy pewnego październikowego popołudnia, 2 pary, po jednej z Austin i Detroit. Pojechaliśmy wynajętym samochodem na wielką działkę Cruise America, wzięliśmy bardzo olśniewającą klasę operacyjną RV-a, a następnie z niepokojem odjechaliśmy w naszym nowo wynajętym RV-a po raz pierwszy! Dodam, że trochę nerwów w ruchu ulicznym w LA. Ale nam się udało!!!

Mówię "my", ale tak naprawdę podzieliliśmy jazdę na 3 grupy: 1) tych, którzy jechali po mieście, 2) tych, którzy jechali po czystych klifach i 3) tych, którzy jechali po otwartej, płaskiej drodze (ja!).

Pierwsza noc: Gorgeous Beach

Śniąc o Kalifornii, pierwszą noc spędziliśmy w RV-ie na plaży we wspaniałym kempingu RV-owym, zwanym Dockweiler, niedaleko międzynarodowego lotniska LAX Los Angeles (na końcu pasa startowego!) Właściwie, to było całkiem cudowne.

Oczywiście, mieliśmy wiele do zrobienia. Odkąd przylecieliśmy, musieliśmy zaopatrzyć się w artykuły spożywcze. (Wynajęty samochód przydał się, zaparkowaliśmy i pojechaliśmy samochodem po LA.) Ku naszemu zaskoczeniu, kamper był dobrze zaopatrzony w garnki, patelnie i zastawę stołową. Przywieźliśmy własną pościel i ręczniki, kubki z miarką, miskę, kilka patelni i narzędzia do gotowania, ale spodziewaliśmy się, że reszta pójdzie na zakupy.

Korzystaj z list kontrolnych!

Jeśli planujesz swoją własną podróż, musisz być bardzo zorganizowany. Wykorzystaliśmy wiele różnych zasobów, aby zaplanować naszą wycieczkę. RV Vacations for Dummies (patrz sidebar) ma świetne listy kontrolne na wszystko, co musisz zapamiętać. Mimo, że laptop będzie działał (z wyjątkiem gór: brak internetu i usług telefonii komórkowej), przechowywaliśmy 3-pierścieniowy segregator z sekcjami dla każdego głównego celu podróży po drodze, który zawierał:

• podstawowy plan podróży
  • zapisy wydatków
  • odcinki dla każdego większego celu, na przykład: Los Angeles, Inna Kalifornia, Nevada, Idaho, Yellowstone.

Z kolei każdy z głównych odcinków docelowych zawierał

• szczegóły rezerwacji
  • mapy i wskazówki
  • Informacje o kempingu
  • lista miejsc do zobaczenia, rzeczy do zrobienia

P.S. Znam kilku doświadczonych RVersów, którzy po prostu podnoszą się i wyruszają w drogę, są swobodni i wolni, nie mają żadnych planów, podejmują decyzje na bieżąco. Po raz pierwszy w życiu chcieliśmy, aby niektóre rzeczy były zaplanowane.

Co zrobić z LA

Tak bardzo jak uwielbiamy podróżować do dużych miast - szczególnie do Nowego Jorku i Londynu - ta wycieczka RV-em na pewno nie była związana ze zwiedzaniem miasta. Myśleliśmy, że zbudujemy go (w luksusowym kamperze!) na polach kempingowych położonych w jednej z największych dziczy na świecie.

Mimo to, nie mogliśmy przegapić szansy na szybką wycieczkę z widokiem na LA z Mulholland Drive, rezydencje Beverly Hills, znak Hollywood, a przede wszystkim Muzeum Getty za miliard dolarów, ustawione jak klejnot wysoko na wzgórzach z widokiem na LA.

Po zaopatrzeniu i zorganizowaniu kampera, zjedliśmy wspaniałą kolację i zwiedziliśmy miasto, drzemieliśmy pod gwiazdami i obudziliśmy się przy dźwiękach brzęczącego surfingu.

Następnie, po niezbędnych postojach w Starbucks i Trader Joe's, udaliśmy się w górę Interstate 405 do Getty, a następnie do Parku Narodowego Sequoia.